Allmänt

Företagets öppettider

telefon tidden 9.00 - 16.00 Telefon +46(0) 70 52 38 426

E-postadress: info@blomning.se

www.blomning.se

 

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@blomning.se eller ring 07 05 23 84 26. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.  

 

Leveranstider

Alla varor skickas med PostNord och våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar (inom Sverige). OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress info@bloning.se. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs.

 

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

Frakt

Alla varor skickas med PostNord. Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid så kontaktar du oss direkt på e-postadress info@blomning.se

Fraktalternativ 59 kr Paket levereras till ditt närmaste ombud och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev. Denna försändelse visar leveransstatus och kan spåras via kollinummer!

Fraktalternativ 59 Kr- skickas som brev. Det är snabbare leverans 1-2 dagar. Dina varor skickas som brev. Denna försändelse visar inte leveransstatus och kan inte spåras via kollinummer.

Transportskada anmäls till det postkontor där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och embalage) till PostNord för en skadeanmälan.

 

Betalningssätt

Paypal. Nu kan du betala dina köp på Blomning.se med Paypal.

Visa, Mastercard

Bankgiro - betalning from banken Inom Sverige

Swish – betalning Inom Sverige till telfonnr. 070 523 84 26

Banköverföra

Handelsbanken
Kontonr: 664 564 178, Clearingnr: 6419 , KATANJALI FRIBERG    
Skriv ditt namn eller efternamn som meddelande

International payment
Bank Transfer
IBAN:  SE08 6000 0000 0006 6456 4178     
BIC/Nationellt bankid: HANDSESS     
Account Name: KATANJALI FRIBERG
Account Number:664 564 178     
Clearing Number: 6419   

 

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.  

 

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@blomning.se eller telefon +46 (0) 70 52 38 426. När du har meddelat oss så skickar vi en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Retur

Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av storlek med mera gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via telefon 0 70 52 38 426. eller via e-post: info@blomning.se innan du vill byta dina varor!  

Ej uthämtade paket Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

 Information om Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

 

Force Majeure

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Information om Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.